Daihatsu Diesel

Samenwerking met NH3-bunkertankers in beeld

Toonaangevende maritieme organisaties, ClassNK, Consort Bunkers, Daihatsu Diesel, Daikai Engineering en SeaTech Solutions International, hebben zich verenigd onder een Memorandum of Understanding (MoU) om gezamenlijk het concept van een op ammoniak werkende ammoniakbunkertanker te onderzoeken. Het collectieve doel is om het ontwerp te bevorderen en goedkeuring in principe (AiP) voor een dergelijk schip te verkrijgen.

Zoals de Maritieme en Havenautoriteit van Singapore aangeeft, vertegenwoordigt dit MoU een belangrijke stap in de richting van een koolstofarme maritieme sector. ClassNK erkent het belang van het bunkeren van schepen voor schepen die op ammoniak varen, aangezien deze van cruciaal belang zullen zijn binnen de toeleveringsketen die streeft naar een koolstofvrije toekomst.

Hayato Suga van ClassNK deelde:

“Samenwerken met gewaardeerde partners is spannend voor ons, vooral als de focus ligt op het koolstofvrij maken van de scheepvaart. ClassNK streeft ernaar de veiligheid en integriteit van het ontwikkelde ontwerp te waarborgen, en we zijn optimistisch over de vertaling hiervan naar onze AiP.”

Yoichi Hayata van Daihatsu Diesel benadrukte de urgentie van het aanpakken van de broeikasgasemissies van schepen. Hij verklaarde:

“Het potentieel van ammoniak als koolstofvrije brandstof is veelbelovend, ondanks uitdagingen op het gebied van verbranding en veiligheid. Met onze voorlopige tests op ammoniak en de gegevens die we hebben verzameld, zal onze samenwerking met MoU-partners de inspanningen versterken bij het verwerven van AiP voor ammoniakbunkerschepen. en het bevorderen van technologie voor het terugdringen van broeikasgassen.”

Mikio Kaneda van Daikai Engineering benadrukte de transformatie van de maritieme industrie en zei:

“Ons gezamenlijke streven weerspiegelt onze niet-aflatende toewijding aan duurzame innovatie. We dromen niet alleen van een duurzamere toekomst; we geven deze actief vorm.”

Kapitein M. Segar van de Maritieme en Havenautoriteit van Singapore vatte samen:

“Wij moedigen initiatieven zoals dit MoU aan, omdat ze de inzichten en expertise van marktleiders bundelen, ons begrip van toekomstige brandstoffen vergroten en de ontwikkeling van oplossingen versnellen om te voldoen aan de herziene IMO-uitstoot van broeikasgassen. emissiedoelstellingen.”

Even terzijde: ClassNK is onlangs een nieuwe samenwerking aangegaan met Fukui Seisakusho om veiligheidskleppen voor vrachttanks van vloeibaar waterstof (LH2)-vervoerders te onderzoeken.

Over de bedrijven

  • ClassNK is een gerenommeerd scheepsclassificatiebureau dat de veiligheid van schepen waarborgt en de duurzaamheid van het milieu bevordert.
  • Consort Bunkers is gespecialiseerd in het exploiteren van bunkerschepen en zorgt voor de effectieve distributie van essentiële scheepsbrandstoffen.
  • Daihatsu Diesel loopt voorop in de ontwikkeling van alternatieve brandstofmotoren en stimuleert maritieme innovatie.
  • Daikai Engineering biedt machines, uitrusting van zeeschepen en post-salesdiensten, die bijdragen aan efficiënte en veilige maritieme operaties.
  • SeaTech Solutions International ontwerpt schepen uitgerust met motoren op alternatieve brandstof, waardoor de weg wordt vrijgemaakt voor een groenere maritieme industrie.